Mis on parem?


Alustuseks tahaksin rõhutada, et pole olemas ideaalset eluaegset arendusmudelit. Ma arvan, et neid tuleks muuta sõltuvalt projektist ja töötajate kogemustest. Neil kõigil on miinused. 

Isiklikult mulle meeldib mudel, kus sa saad iga tegevuse eest tagasisidet ja ei tee sada korda sama. Siiski kui inimene ei tea, mida ta tahab, teeb see asja keerulisemaks ja pikendab aega.  

Näiteks, kui ma lõin mängu, siis ma juhindusin koodi tegemisest ja testimisest kohe, muidu ma otsin viga, koodi palju, enne seda töötas, aga nüüd see ei tööta ja istusin mitu tundi, mõeldes, mida ma valesti tegin. 

RAD ehk kiirarenduse mudel (rapid application development)

Mis on mudeli positiivne külg? See on plaan ja paindlikkus. Inimesed plaanivad, kuid jätavad võimaluse väikeste detailide ümberehitamiseks, mis minu arvates võtab kaua aega, kui me kasutame traditsioonilist mudelit(kosemudeli).  

Kuid selleks, et teha asju paralleelselt, on vaja tervet meeskonda kogenud inimesi. See tähendab, et uustulnukatel on seda raske teha. Kui üks protsess aeglustub, aeglustub kogu projekt. 

Veel üks suur miinus on see, et klient ei tea, milline projekt välja näeb. Traditsiooniline projekt (waterfall), see kõik on eelnevalt arutatud ja harva ümber

Tarkvara kui teenus (software as a service, SaaS)

See on selline ärimudel, kus maksad tavaliselt igakuist tellimust ja siis saad rakendust kasutada. Sellist poliitikat kasutab Microsoft Office365.   

Selle ärimudeli probleem on see, et maksetes ei ole alati paindlikkust. Näiteks saab rakendust rentida vaid aastaks, kuigi pead seda maksimaalselt kuu aega kasutama.  

Järgmise märkusena võib välja tuua hinna. See ei vasta alati toote hinnale. Kuid siin võib öelda ka vastupidist, kui toode on väga hea ja raha ei ole kahju, sest selle abil su töö väheneb ajas.  

Plussid arendajana on see, et kui ta loob toote, mida inimesed alati vajavad, siis saab ta alati tulu.   
Mulle isiklikult on see mudel veidi vastumeelne, kuid kui vaadata arendaja pilguga, siis peaks ka tema töö olema hästi tasustatud.   

Küsimus on ainult hinnas.

Viited

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Esimene nädal: Lähtelt - Kaasajani

E -arendus

Meedia - Meelemängud